حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

ماه رجب

 

 

 نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد  

ناشر حکم ولایت به ولی می نازد  

گر بنازد به علی شیعه ندارد عجبی  

عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد 

ولادت با سعادت مولود کعبه  

حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام 

 بر همه مسلمانان جهان مبارک باد 

 

رجب اولین ماه

 از فصل روئیدن جوانه های دلدادگی و عاشقانه زیستن و شست و شوی دل و جان  از زنگارهای گناه و غفلت ،

فصل نجواهای عاشقانه با معبود و وصال به درجات قرب یار ،

فصلی که والهان و شیفتگان حضرت دوست مدتها در انتظار رسیدن آن بی قراری می کنند

و رجب که در طلیعه ی این فصل نورانی قرار دارد فرصتی است برای سالک طریق عبودیت و خلوص تا پس از صیقل دادن نفس خود در رجب و شعبان قدم  در وادی عظیم رمضان گذارد

رجب ماه خدا ست و از حرمت و شرافت خاصی در میان ماههای دیگر برخوردار است

خداوند این ماه را متعلقه  به خود ساخته  تا هر آن که در گرو محبتش دارد خود را غریق دریای رحمت سازد

و چه خوب می فرماید آن پیر طریقت و مراد عاشقان خمینی روح خدا که ؛ شرافت ماه رجب در زبانها و بیان ها و در عقلها و فکر ها نمی گنجد .

اهالی رجب و رعایت کنندگان حرمت حرمت آن را رجبیون نامند  آنان بندگان خالصی هستند که در دنیا و در میان مردم بی نام و نشان زندگی می کنند

و آنگاه که ماه خدا یعنی رجب الخیر فرا می رسد خود را در نهر نورانی رجب شست و شو می دهند و با دلی صاف و بی آلایش و پاکیزه از غفلتها ؛ کینه ها و گناهان ، خود را برای  ریزش رحمت های الهی  مهیا می سازند

چون ندای ( این الرجبیون ) از عرش  الهی بر می خیزند ، نقاب گمنامی از چهره شان  کنار می رود ، هزاران فرشته اطراف هر یک را احاطه می کنند و کرامت الهی را به ایشان تبریک می گویند  و در این حال خداوند با آن ها سخن می گوید که به عزت و جلال خودم سوگند شما را در جایگاهی با کرامت جای می دهم  و پاداش فراوان به شما می دهم

رجبیون می کوشند خود را مخاطب ندای ( ملک داعی ) قرار دهند

که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : خداوند  از آسمان  هفتم  فرشته ای بنام داعی قرار داده که از آغاز ماه رجب  هر شب تا به صبح ندا می دهد ؛ خوشا بحال یاد کنندگان خدا و خوشا به حال فرمانبرداران خدا ،

و خدای متعال می فرماید : من همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند و فرمانبر کسی باشم که فرمان من برد و آمرزنده کسی هستم که از من طلب آمرزش کند 

ماه  ، ماه من است و بنده ، بنده ی من و رحمت ، رحمت من است هر که مرا در این ماه بخواند پاسخش دهم و هر که از من چیزی بخواهد خواسته اش را بر آورده  می سازم و این ماه را رشته پیوند  میان خود و بندگانم قرار داده ام ، هر که بدان دست یازد به من رسد .

 با این بیان نورانی و صر یح نبوی براستی هر آنکس که از حضرت دوست روی گرداند و دوست نیاز  به غیر او دراز کند

  مخاطب ( خاب الوافدون  علی غیرک و خسر المتعرضون الا لک )   خواهد بود

رجب از ابتدا  تا انتها  سراسر  نور و فضیلت  و رحمت  است 

و در روایت است که رجب نهری است  سفید و شیرین  در بهشت  که روزه داران ماه رجب توفیق آشامیدن  از آن را  می یابند

اکنون ای منتظران نفحات ربوبی  !

فصل وزیدن  این نفحات  فرارسیده  و چه زیباست  که با سائیدن پیشانی شکر به آستان احدیت که ما را مهلت داد تا فصل رویش گلبوته ها ی ایمان و رحمت  و رضوان را بار دیگر به نظاره بنشینیم .

بیاییم از این ایام ، نسیم های آسمانی بیشترین بهره ها را برای روزی که ( لا ینتفع  مال و لا بنون ) است بر گیریم و جواز ورود  به جرگه ی رجبیون  را دریافت کنیم  و با رهیدن از روزمرگی  دنیایی  ، در دل دوست رهی بگشاییم.

 « التماس  دعا »

( خانم اکرم خاکبازان ) 

نظرات 1 + ارسال نظر
صدف یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:11

میلاد با سعادت شیر خدا مولای متقیان امام علی ع مبارک باد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد