حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

پای درس استاد - پرسش و پاسخ

سوال  - 459

پرسش چهارصد وپنجاه ونهم: چرا فاصله ی رحلت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم     تا شهادت خانم فاطمه ی زهرا سلام الله علیها این قدر اختلاف اقوال در تاریخ است؟

پاسخ: از رحلت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم  تا شهادت خانم فاطمه ی زهرا سلام الله علیها  را بعضی ها چهل و پنج روز می گویند بعضی ها هفتاد و پنج روز می گویند حتی در باره ی تاریخ شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بعضی ها در جمادی الاول می گویند بعضی ها در جمادی الثانی می گویند علت عمده ی این اختلاف اقوال برای این است که چون پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم  یک دختر که بیش تر نداشت یک فاطمه سلام الله علیها  که بیش تر نبود بعد از رحلت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم  اول کسی که ملحق به پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم  شدند حضرت زهرا سلام الله علیها بودند و اتفاقاً همه هم در رابطه با شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها مدعی هستند اما این اختلاف اقوال را شما در رابطه با همه می بینید حتی در رابطه با ولادت خود پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم  هم می بینید که اختلاف هست دو تا روایت است روایت اول و روایت دوم حالا ما بین این روایت ها هفته ی وحدت اعلام کردیم گفتیم همه اش را می گیریم ولادت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   یا در رابطه با ولادت های دیگر مثلاً ولادت امام حسین a شهادت امام حسین a حتی رحلت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   اختلاف زیاد است این اختلاف افکنی ها اختلاف اقوال در تاریخ یک دسیسه است دسیسه ای بوده که از جانب منکرین و مخالفین ایجاد شده برای این که اهمیت آن شخص را یا آن موضوع یا آن حادثه را کم رنگ کنند و وانمود کنند که خیلی هم مهم نیست پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   چه زمانی به دنیا آمده باشد شاید این موقع شاید آن موقع خیلی هم مهم نیست پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   چه زمانی از دنیا رفته باشد شاید این موقع یا در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها هم همین طور چه زمانی از دنیا رفته باشد. چرا این کار را می خواهند بکنند؟ چون برای شیعه مهم است این ها را به عنوان اساطیر به عنوان الگوها به عنوان نماد های توحید و بندگی خدا شیعه می داند ولی آن ها این کار شیعه را شرک تلقی می کنند و این بزرگان را در نظر شیعه شریک الباری می خوانند ، می گویند برای ما که موحد هستیم مثل عامه ( اهل سنت )جز خدا هیچ چیزی مهم نیست پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   هم مهم نیست تولد و مرگش هم مهم نیست دخترش هم مهم نیست فرزندانش هم مهم نیستند هیچ حادثه ای در عالم مهم نیست برای ما الان چیز هایی که خداوند مهم اعلام کرده باشد که عید فطر چه زمانی است عید قربان چه زمانی است حج چه زمانی به جا بیاوریم ما فقط این ها برای مان مهم است ماه رمضان چه زمانی باشد علت این اختلاف در تاریخ از این جا نشأت می گیرد و دسیسه ای است برای کم اهمیت جلوه دادن این وقایع و این اشخاص و یک جور هایی شیعه را سر در گم کردن است.

شما اگر بخواهید بگویید کدام روایت است ما می گوییم بعضی از این اقوال است که روایت شیعه هفتاد و پنج روز است چون شیعیان دقیق بودند حساب نگه می داشتند در آن زمان که چه اتفاقی افتاده.

 به روایت آن ها ( اهل سنت ) نه چنین خبر هایی نبود و حضرت زهرا سلام الله علیها در سوگ پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   دق کرد و از دنیا رفت و غصه دار رحلت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   بود. فاطمه این طور نبود که این چیزی که شیعه می گوید در رابطه با نحوه ی شهادتشان هم یعنی نحوه ی ارتحالشان باز اختلاف اقوال زیاد است از این جهت این خودش یک دسیسه است.

 شیعه می گوید خوب من همه را لحاظ می کنم برای من پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم   مهم است به هر تاریخی بگویند من همان را می پذیرم برای شیعه حضرت زهرا سلام الله علیها مهم است به شهادت اول عزاداری می کنم با شهادت دوم عزاداری می کنم ولی یکی از آن ملاک است برای ما این که ما روایت دوم را قبول داریم ولی روایت اول را هم به آن بی اعتنا نیستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد