حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

ماهنگار آذر /1393 / شماره پانزدهم /

 

ماهنگار / آذر /1393/ شماره پانزدهم /

*****

این گلچهرگان بسیجی

امروز چه روز خوبی است ! این هفته ، هفته ی عشق است . وه که چه بوی دل انگیزی می آید ! چه عطر دلنوازی ! چه شمیم جانفزایی ! خدایا اینان کیانند ؟ این سوارانِ باره ی لطف و مهر ، این دریادلان  طایفه ی قبله ، این برگزیدگان قبیله ، این گلچهرگان بسیجی ، این مردان همیشه بیدار زمانه ، این راهیان کرانه های وسیع ایثار ، این بیدار گران اقالیم ، این نویدهای همیشه ی پیروزی ، این دل سپردگان به حضرت باری ، این صیاد ان لحظه های خوب ، این خدا مردان همیشه بیدار ، این جان برکفان مسلمان ، این یاوران قرآن ، این رهروان خطه ی خون و شرف، این مدافعان راستیها و درستیها .....

 اینان کیانند ؟

این هفته هفته ی عشق است ،

  هفته ی گلچهرگان بسیجی

*****

علل سیاسی عدم حمایت مردم از امام حسین a

 

علل سیاسی عدم حمایت مردم از امام حسین a در قیام خونین کربلا اصولا ماهیت و ساختار نظامهای سیاسی و عملکرد حاکمان در پیدایش و شکل گیری وقایع تاریخی، ظهور مخالفان و شیوه ی مقابله آنها با حکومتها تاثیر اساسی و تعیین کننده ای ایفا می کند.

امام حسین a اگر کمترین سازش و نرمشی از خود نشان دهد حکومت نامشروع یزید به عنوان یک حکومت اسلامی در دیدگاه دیگران مقبول می افتد و جامعه در برابر حکومت باطل، روح طغیان و ناسازگاری را از دست می دهد و عدالت می میرد.

چرخش و پیمان شکنی مردم کوفه را می توان مورد بحث قرار داد. به تعبیری دیگر عوامل متعددی در عدم حمایت مردم از امام حسین a در روز عاشورا دخالت داشت.

اما، الناس علی دین ملکوکهم، مقام سیاسی حکومت وقت نقش کلیدی بر عهده داشته است نقض میثاق مردم با امام حسین a و سکوت و بی اعتنایی آنها در قبال قیام کربلا یک حادثه اتفاقی و یا زاییده عوامل زودگذر و عاطفی و ناگهانی نبود.

? ماهیت حکومت معاویه و تبدیل خلافت به سلطنت

? پیدایش انحراف در نظام سیاسی اسلام

? دو قطبی شدن جامعه (فقیر و غنی)

? حیف و میل بیت المال توسط کاکمان وقت

? استبداد و قانون شکنی بوسیله حکومت

? تطمیع دشمنان       

     ?محروم ساختمان مردم

? سلب امنیت و ظلم و ستم  

 ?  تحمیق (مقدس مآبی)

? تهدید، تعذیب و کشاتر    

 ?  فشار اقتصادی

? تخدید افکار عمومی به نام دین و تضعیف روح انقلاب

? فقهای درباری                

 ? ترویج جبر

****

کلام رهبر

امروز متأسفانه انسان مشاهده می کند در برخی از فاصله ها و مقاطع حرفهایی زده می شود از سوی دشمنان ، این برای مردم ما مایه ی عبرت است در همین مذاکرات گوناگونی که در این روزها انجام می گیرد ، ملت ایران این مذاکرات را زیر نظر داشته باشند ، اظهار نظر های بی ادبانه ی مسئولان آمریکایی را مردم ببینند . زیر نظر داشته باشند دشمن را بشناسند ، بعضی ها میخواهند نظر مردم را از دشمنی منصرف کنند ، نه ، ببینید دشمنی را ، ببینید دورویی را ، مسولین آمریکایی در جلسات خصوصی با مسئولین کشور ما یک جور حرف می زنند ، به مجرد اینکه از آنها جدا می شوند ، در بیرون یک جور دیگر حرف می زنند . مردم ایران این دو رویی دشمن و نیات سوء و پلید دشمن ما را ببینند ؛ ملت توجه داشته باشند که باید یک کشور اقتدار درونی خود را حفظ کند ؛ این توصیه ی همیشه ی ما به مسئولین است

*****

 

 

ادامه شماره قبل ...         آشتی   با   امام  زمان  عج

ضرورت آمادگی برای ملاقات  - حضرت مهدی علیه السلام در نگاه امام خمینی ( رحمة الله )

تمام دستگاههایی که الآن به کار گزفته شده اند ، در کشور ما و امیدواریم که در سایر کشورها توسعه پیدا بکند باید توجه بر این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت مهدی علیه السلام . ما امروز دور نمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از بیش می بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است . امید بخش آتیه ی روشن است و وعده خداوند تعالی را نزدیک و نزدیک تر می نماید . گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه ی آمال محرومان و حکومت مستضعفان . ایشان در مورد پیاده شدن اسلام احکام اسلامی در جهان فرموده اند : " آوای انقلاب بزرگ ایران در کشورهای اسلامی ودیگر کشورها طنین انداز و افتخار ساز است ، شما ملت شریف ، به جوانان غیور ملت های اسلامی هشدار داده اید امید است با دست توانای شما ، پرچم پر افتخار حکومت اسلامی در تمام اقطار به اهتزاز در آید ، این است مسألت من از خداوند تعالی " . امام خمینی رحمة الله معمار انقلاب اسلامی می فرماید : " مسؤلان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست ، انقلاب مردم ایران نقطه ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت خجت ( ارواحنا فداه ) است که خداوند بر همه ی مسلوانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد . مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسؤلین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند ، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره ی هر چه بهتر مردم بنماید ، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند " . ولی ما کار سیاسی را برای ارضای شهوات خودمان انجام دادیم . حزب و جناح تشکیل دادیم ، ولی هیچ تناسب و پیوندی با اهداف و انتظار امام زمان عج از ما نداشت . در جلساتمان دغدغه غیبت غم انگیز امام را نداریم و هیچ مکر و طرح و نقشه کوتاه مدت یا بلند مدت برای رفع موانع ظهور نداشته ایم ما حتی در سطح خانواده ی خود نیز مدیریت خوبی نداشته ایم . ما چه در نقش پدر و چه در نقش مادر سایر اعضای خانواده را در غفلت خود از امام غرق کردیم و از توجه به او و دوستی با او محروم ساختیم .

*****

شهدا   - در اولین برخورد به همسرش گفته بود، شما می دانید من قبلا ازدواج کرده ام و این ازدواج دوم منه؟ وقتی همسرش با تعجب جواب داده بود، نه، گفته شما باید بدانید من قبلا با جبهه و جنگ ازدواج کردم، شما همسر دوم من هستید

شهید مهدی زین الدین جزو اولین کسانی بود که رفت و عضو شد و در قسمت پذیرش سپاه پاسداران قم کارش را شروع کرد، آنقدر موفقیت نشان داد که خیلی زود فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم شد.

به مهدی زین الدین در عملیات بین المقدس برای آزادسازی خرمشهر مسئولیت اطلاعات عملیات قراگاه نصر را داده بودند و به علت برجاگذاشتن رشادت های بی نظیر در عملیات رمضان، به عننوان فرمانده تیپ 17 علی بین ابیطالب قم برگزینده شد، وقتی این خبر در بین نیروهای لشکر پیچید، زین الدین آن قدر در میان بسیجیان از محبوبیت برخوردار بود که آنها بالای دست گرفتندش و همین طور یک ریز شعار می دادندا مهدی زین الدین بعد از اینکه توانست خودش را از دست بچه ها نجات بدهد رفت گوشه ای نشت و با چشمان اشک آلود و با حالت عصبانیت به خودش گفت: "مهدی خیال نکنی کسی شده ای که اینها این قدر به تو اهمیت می دهند تو هیچ نیستی تو خاک پای بسیجیان هستی"

 

*****

پای درس استاد

اگر امام حسین a به کربلا نمی رفت به کجا می رفت؟ امام جایی نداشت برود چون دشمن در مدینه و در مکه می خواستند امام را بکشند اگر از مکه هم فرار نمی کرد، خون مطهرشان در حرم ریخته می شد. اگر به کوفیان جواب نامه شان را نمی داد و می فرمود کوفی وفا ندارد بعداً کوفیان مدعی می شدند که ما خواستیم امام حسین a را و توبه کرده بودیم او توبه ی ما را قبول نکرد

 حتی حضرت به حر فرمودند بگذار برویم، کوفه نمی رویم راه را باز کن از حجاز برویم بیرون از عراق برویم بیرون هر جا که شد می رویم  ولی امان ندادند .چون اهل بیت علیهم السلام-   بلدند اگر کسی کاری به کارشان نداشته باشد مثل شعاع نوری می مانند که اگرچیزی حائلش نشود تا ابدیت می تابد، آن وقت این نبود حال و روز ما.

در روز عاشورا وقت نماز که شد ابو سمامه گفت: « الصلاة ، الصلاة» حضرت اباعبدالله a فرمودند: نماز می خوانیم و دعایش کردند بعد ایستادند به نماز و ابو سمامه را با تیر زدند و ابو سمامه نتوانست نماز بخواند فقط گفت: « الصلاة ، الصلاة» ابو سمامه شهید شد ولی امام به نماز ایستادند. سر این که چه کسی پیش مرگ امام و محافظ جان امام بشود بین مرد ها دعوا شد همه همدیگر را هل می دادند او به دیگری می گفت تو برو اقتدا کن من مواظبت می کنم دیگری می گفت من مواظبت می کنم آن یکی می گفت من می خواهم از جان امام دفاع کنم. درست مقابل امام آن محافظ ایستاد.

آن محافظ فردی بود که وقتی که با امام وارد کربلا شدند امام ایشان را فرستادند برو از کوفه خبر بگیر، این به تاخت رفت تا کوفه دید که کوفه در محاصره است و برگشت پیش امام و امام دوباره به او پیغام دیگری دادند و فرمودند که برو و این خبر را به مسلم برسان بر می گردد و زمانی به مسلم می رسد که مسلم شهید شده دوباره برمی گردد پیش امام و در همین رفت و برگشت نزدیک هزار و ششصد کیلو متر را می رود و بر می گردد به امام می گوید آقا اگر هم قرار باشد کسی پیش مرگ شما بشود در نماز من هستم این امتیاز مال من است  ، امام به نماز می ایستند نماز خوف می خوانند دو رکعت دو رکعت و دشمن بهترین فرصت می بیند برای این که می بیند همه سلاح گذاشتند زمین و امام نمی تواند از خودش دفاع کند و شروع می کند به تیر باران کردن و این بزرگوار مقابل امام، تیر ها را به جان می خرد از هر طرف تیری می آید دستش را تنش را حائل و همایل آن تیر می کند و دیگر تیر های روی تن این شهید را نمی شد شمرد وقتی امام در آخر نماز می رسند،  دیگر تنها رمقی که مانده بود، سرش را همایل آخرین تیر می کند که تیر به چشمش می نشیند بعد که امام سلام نماز را می دهند فوری امام سرش را به دامن می گیرند فقط می گویند مولای من از من راضی شدی حضرت دعایش می کنند و به او می فرمایند سلام من را به جدم رسول الله برسان و روی دامن امام شهید می شوند.

روز عاشورا دیگر آخرین عشق هر آدم حسابی همین است که سرش روی دامن امام زمانش باشد. کسی که امام زمان دارد. کسی که ندارد بیچاره است. زمان ما هم امام زمان a می آید هر منتظری که بخواهد از دنیا برود لحظه ی احتضارش که برسد امام می آید سرش را به دامن می گیرد و انتظارش را امضاء می کنند.

امام صادق a که زیباتر از این می فرماید: هر کس اهل عزای ما باشد و با غصه های ما غصه بخورد و با مصیبت های ما محزون شود ما همه مان می آییم یعنی فقط این نیست که امام زمان a بیایند همه ما می آییم همه ی امام زمانش می آید بالای سرش و سرش را به دامن می گیرند خسته نباشید به او می گویند دل جویی از او می کنند بشارت ها به او می دهند و جایگاهش را به او نشان می دهند و به ملک الموت سفارشش را می کنند و او را با عزت و احترام به جایگاهش منتقل می کند .

 

     معرفی کتاب

این کتاب دایره المعارف سخنان امام حسین علیه السلام است و یک جلدی است که دو جزء دارد جزء اول آن شامل کلمات امام  بر حسب تاریخ است که در چهار فصل شکل گرفته است جزء دوم کتاب از کلمات آن حضرت براسا س موضوعات مختلفت تنظیم شده است این کتاب از نظر منابع و مآخذ بسیار غنی است. به منظور تکمیل موسوعه از لحاظ فنی و ساختاری مولفان به تلاش گسترده ای دست زدند و به نگارش معجم احادیث پرداختند تا محققان بتوانند راحت تر از روایاتش بهره مند گردند.

اهداف کتاب

? بهره برداری از سخنان درباره امام حسین علیه السلام و بیان سیره امام حسین علیه السلام در زندگی و مبارزه

? تفسیر و تبیین وقایع و حوادث صدر اسلام به شکل صحیح

? رفع تحریفاتی که در سخنان آن حضرت وارد شده است و تشخیص صحیح از ناصحیح روایات

? تفسیر و تحلیل صحیح انقلاب خونین کربلا

? ارایه سیاست ننگین امویان و نشر افکار و عقاید مقدس امام حسین علیه السلام و نگاهی به روایات و زارشهای موسوی

البته به نظر نویسندگان این کتاب تعدادی از احادیث و اخبار موجود در موسوعه ضعیف و مردود می باشند و پاره ای از آنها جعل شده اند.

*****

احکام

سوال: بنده گاهی در میان جوانان به عنوان امام جماعت قرار می گیرم؛ آیا ترک نوافل در این شرائط برای جلوگیری از خستگی مامومین جوان جایز است؟

جواب: ترک نافله اشکالی ندارد ولی در فرض مرقوم می توانید نافله را سریع – که وقت زیادی نگیرد – بخوانید و به علاوه جوانان را نیز تشویق به انجام نافله بنمایید.

*****

بحث تغذیه در طب اسلامی ایرانی

بادام شیرین

باز کننده انسداد، تقوست کننده مغز، قلب، کبد و چشم و نیروی جنسی، چاق کننده بدن، ملین، مفید برای حلق و سینه می باشد سنگین و دیر هضم بوده، بو داده آن قابض می باشد. مصرف زیاد آن برای معده های سرد و مرطوب مضر است

.پسته تقویت کننده مغز و قلب و معده و لثه دندان، خوشبو کننده دهان، باز کننده انسداد کبد، چاق کننده بدن بوده، در رفع سرفه، استفراغ و سردی کلیه ها مفید می باشد.

گردو

بسیار لطیف، تحلیل برنده ورم ها، ملین و تقویت کننده مغز، قلب، کبد و نیروی جنسی می باشد خوردن آن با مویز بی دانه برای تقویت حافظه مفید است.

****************

برای هرچه بهترشدن ماهنگار

پیشنهادات و انتقادات خود را

در این رابطه ارسال فرمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد