حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

اذان - شماره ۱)

« بسمه تعالی  »

حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام برای دوره های طلبگی ( طلبه آزاد )و قرآنی و تک درس  از خواهران واجد شرایط  ثبت نام بعمل می آورد 

.  میدان قیام – ابتدای ری شمالی – کوچه تهرانی نژاد – کوچه ناصر -  پلاک  15-

 شماره 1)

موضوع: اذان

 نوار سخنرانی پیاده شده «فاطمه اثنی عشری»

شریعت ما پویاست با شریعت های دیگر فرقش در این است که آنها شریعتشان مر ده است و روحی ندارند برای همین است ،کسانی که در این شریعت ها،  متدین هستند ، نمی توانند روی دیگران در اعتقاد ها و باورها اثر چندانی بگذارند.

اما شریعت ما خاصیتش حیات گرفتن است وکسی که زنده شود به دین، به محیطش هم زندگی می بخشد به اطرافیانش هم زندگی می بخشد، کسیکه با دین زندگی کند و به حیات طیبه ی دین زند باشد این روحِ حیات را، به بستگانِ در جه ی یک خودش حد اقل، و آنهایی که با خودش ارتباط بلا واسطه دارند این روح را به آنها  منتقل می کند و طبیعی است که تاثیر مثبت می گذارد به شرط این که بدون کلام باشد و اگرهم زبانی درکاراست اشارة مستقیم به آن معاصی نکندبلکه زبان ذکرباشدزبان تشویق باشدوزبان محبت باشد؛ که معنی: حـــــــــــــــــــــــــــــــَّی است.

(حیَّ علی الصلوه حیَّ علی الفلاح حیَّ علی خیر العمل) همین است.

زنده شوید، که الآن وقت روح گرفتن است و وقت زندگی دمیدن است و کسانی که

ندای ((حــــــیَّ ))را اجابت کنند و پاسخ دهند، آنهایی هستندکه این حیات را درک می کنندو به همه ی کسانی که این ها را، در حیات طیّبه می بینند تاثیر می گذارند؛ و آنها را زنده می کنند پس بی اثر نیست.

ولی کسی که خودش به حیات دین زنده نباشدو در دین داری مرده دل باشد زبانش هم زبان مرده و آزار دهنده ای است در نتیجه با زبان وکلام هرچه بگویدهیچ اثری ندارد.

خوب اینکه میفرماید:

حـــــــــــــــــــــــــــــــــــــیَّ

حیَّ علی الصّلوهة حیَّ علی الفلاح حیات بگیرید از نماز، حیات بگیرید در خیرات.

فـــــــــــــــــــــلاح یعنی چه؟

یعنی: فوز نهایی پیروزی نهایی یعنی آخرِ آخرِ

همة پیروزیهای علمی، به نماز ختم میشود آخر همة قدرتمندی های دنیایی وآخرتی به نمازختم میشود.

،حـــــــــــــــیَّ علی الفلاح یعنی آخر کار اینجاست.

شما از اوّل هرچی فکر کنید آخرفکرتان باید به اینجا برسد.

خوب ما ازاوّل داریم این دررا براتون باز میکنیم ولی اصلاً قصّة یؤمنون بالغیب این است،که  ظاهر نماز این را نشان نمیدهد که باطنش چی است.

( باطنش: فوز و فلاح نهائی است)؛ فــــــلاح یعنی: رســــــــــتگاری

رستگاری یعنی چه؟

رستگاری یعنی رستن از همه ضررهای دنیایی واخرتی، رستن از همه ی ناتوانی های دنیایی واخرتی رستن از همه ی آسیب پذیریهای دنیایی وآخرتی

میشود بیان کردکه:

اوج قدرت هر کسی که دردرون خودش، میفهمد که استعداد ربوبیّت دارد

ربوبیـــــــــــــــــــّت چی است؟

ربوبیت یعنی (( العبودیّة جوهرةٌة کُنهها الرّبوبیّه)) عبودیت یک جوهره ای است که باطنش ربوبیــــت است

مثل اینکه شاگردی، جوهره ایست که باطنش معلمیست،اُستادیست.

چون ما دردرون خود حس میکنیم این استعداد ربوبیت را، در درون خودمان حس می کنیم توانش را داریم  استعدادش را داریم  حالا ناشی هستیم  ونمی دانیم چه جو ری  باید خدایی کنیم!  چه گونه محال را به دست خود ممکن کنیم!  چه جوری  باید از دیوار ها ودر های بسته نفوذ کنیم ! چه جوری باید آن ناتوانی ها را جبران کنیم! ما    می دانیم همه کار، می توانیم بکنیم .

اصلاً قصه خلق سحر وشعبده،این که کسی بتواند  با یک اشاره  (کن فیکون) بکند از این استعداد  برمی خیزد انسان ها دوست دارند مشیت نافذه داشته باشند یعنی به هر چیز  بگویند شـــو آناً بشــود

چرا در دعاهاما اینقدر اصرار داریم  والحاح  داریم ومی گوئیم:

دعا ها چرا  کار نمی کنند دعا ها کار می کنند ممکن است در دراز مدت کار بکند  ولی ما می خواهیم همین الآن کار کند (الساعه العجل) تا گفتیم این بشود، بشود.

چرانمی شود پس دعامشکل دارد؛من که مشکل ندارم چون من بذاته می فهمم، من استعدادربوبیت دارم ،ولی نمی دانم  چرا عالم مطیع من نیست، اجرام عالم  چرا ازمن اطاعت نمی کنند .

به ما گفته اند که انسان این استعداد را دردرون خودش دارد، بشر این گونه است خداوندمیفرماید:

حـــــــیَّ علی الفلاح،

فلاح یعنی رسیدن به آن حد از مشیت نافذه که همه چیز به فرمانت باشد.

یعنی تجلی این ربوبییــــــــت،رستـــــــگاری است

رستگاری یعنی چی؟رستگاری مطلق است از هر آنچه که برایت نا خوشاینداست.

ازچه چیزی؟

چه چیزی برایت ناخوشایند است؟ازگناه که  بذاته ناخوشایند است ،ازاهل عذاب بودن که بذاته ناخوشایند است ،ناتوان بودن که بذاته ناخوشایند است ، اسیر بودن ، گیر افتادن  به دام بلا ها، ناخوشاینداست

رستگاری یعنی رستن به معنای مطلق کلمه؛ نه پشت سرگذاشتن ورفتن  نه،بلکه سوار ومحیط ومسلط شدن چون رفتنی در کار نیست.

فعلا تا اجل نرسیده  اصلاً رفتنی در کار نیست شما باید بمانید.

شما باید بمانیدوبااین قضایا دست وپنجه نرم کنید، پس چه بهتر که دراین دست وپنجه نرم کرد ن ها،شما همیشه فائق و رئیس باشید ومافوق همه آن بلاهای ناخوشایندی ها باشید؛ که تاوقت اَجل، حبس ودرگیرش هستید.

حـــــــــــــــــــــــَّی علی الفلاح یعنی بشتابیدبه سوی ریاست بر ملک وملکوت

ریاست بی اسارت چون خیلی ازریاست هااسارت هم هست یعنی انسان اسیرآن ریاستش میشود،ازآن ریاست هم وارهید.

یعنی: یک جوری به ریاست برسید که، ریاست هم  شمارا،اسیر خودش نکندودرگیر آن ریاست هم نشوید.

حــــــــــــــــــیَّ علی الصلوه ة 

 حـــــــــــــــــــیَّ علی الفلاح  

حـــــــــــــــــــیَّ علـی خیر العمل

ادامه دارد .......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد