حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام

ویژه طلاب خواهران ( شرق تهران - میدان قیام - ( ۰۹۳۹۳۹۵۳۱۴۳ ) - ( غرب تهران - شهرک قدس )

ماه نگار آذر ماه

ماه نگا رحوزه علمیه اهل بیت (علیهم السلام)  

آذرماه 1389 ...................شماره یازدهم / 11   

 پایگاه بسیج حوزه علمیه اهل بیت (علیهم السلام) 

 

 مناسبت های آذر ماه :  

  - برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم  - با حضو رسرکار خانم اثنی عشری............... - 3  آذر  

- هفته بسیج 

 - برگزاری زیارت عاشورا در ایام دهه اول محرم -  ا زساعت 8 تا 8:30 صبح    

- سه روز مراسم عزاداری در مکان حوزه - در روز های 28 - 29 - 30 آذر ماه  از ساعت 30/10

   

 

 غدیر با ما سخن می گوید خلوتی با غدیر پرده از اسرار پر سوزش بر خواهد داشت که چهارده قرن شاهد وناظر آن بوده است. شنهای داغ غدیر هنوز حرارت وحی در آن روز سبز را در خود حفظ کرده اند ودر بلندای زمان، روح تشنه ی اهل حقیقت را سیراب می کنند. اما مظلومیتی که غدیر برخود دیده ،او را درجستجوی همنشینی صادق وصمیمی به انتظار گذاشته است . غدیر روزی را به یاد می آورد که صدو بیست هزارنفر، مأمور به ابلاغ پیام جاودانه ی آن شدند،ولی خبری از ابلاغ وتبلیغ شان نشد. اگر دل غدیر را بشکافی فرمان بازگشت برای آنان که جلوتر از علی (ع)در حرکتند ودستور سرعت برای آنان که عقب مانده اند می یابی . اگر با غدیر سخن بگویی برایت خواهد گفت که پیامبر (ص)دست علی (ع) را با لا برد تا مسلمانان پشتیبان دست او باشند ،و گوشزد خواهد کرد که دست علی (ع) آن دستی است که اگر بالا باشد دست رسول خدا (ص)بالاست .غدیر با تابلوی طلایی خود می گوید : دست علی(ع) را -که بالاست- بالا ببرید تا بالا بروید وعهد کنید که برای بلند کردن این دست خواهیم ایستاد .  

 

کلام رهبر   : امروز مجموعه بسیج عظیم مردمی، بسیج مستضعفان در کشور ما یک حقیقت روشن وآشکار است . شما یک مجموعه ای هستید از بوستان عظیم بسیج در کشور . این بوستان را امام بزرگوار ما بوجود آورد و با کلمات خود و منش خود آن را آبیاری کرد. این نهال ها بحمد ا... روز به روز بالنده تر و مثمر تر شده است. درست است که تبلیغات دشمنان و به تبع آنها منادیان طرفدار آنها در داخل کشور سعی می کنند بسیج را کوچک کنند ،تخقیر کنند و به بسیج اهانت کنند ، اینها به خود کلام خدا هم اهانت کردند. به خود پیغمبر هم اهانت کردند.چیزی که در باطن خود دارای عظمت و درخشندگی است ، با اهانت اهانت کنندگان و تهمت زنندگان، نه کوچک می شود ،نه از درخشندگی ان کاسته می شود.  

    

از ادراک مقام شهدا عاجزیم توفیق الهی نصیب شهدای عزیزمان شد و توانستند مقاماتی را طی کنند و عوالمی را ببینند. از این نشئه به غیب سفرها فرمودند و با زبان آیه ی شریفه ی قرآن، در انتظار من و شما بسر می برند و می گویند : یا لیت قومی یعلمون بما غفرلی ربی و جعلنی من المکرمین ای کاش قوم من،دوستان من، بازماندگان من می دانستند خداوند در حق ما چه تکریم ها کرده و چه کراماتی به ما عنایت فرموده است ! ای کاش می دانستند د رمحضر او در مقام عندیت چقدر مرزوقیم . چه ها می چشیم و چه ها می بینیم. شهدا در چه حالاتی هستند؟! چه عوالمی را طی می کنند؟ در جان انها چه چیزهائی ریخته شده است؟ از ادراک آن عاجزیم. اگر چه برخی دیده و چشیده اند.    

 

   

      .....................................................................................................................

السلام  علیک یا ابا عبد الله الحسین علیه السلام  

.....................................................................................................................

خورشید اولین روز ماه محرم که ظهور می کند، قلب های خسته به شور می آیند وفاصله ی دلها و چشمها کم می شود. زنجیرهای سینه زنی که از صندوقچه ی عزا خانه بیرون می آید، طلوع یک محرم ماتم زده را برای دلهای گرفته به ارمغان می آورد.آن چه در این روزهای نخستین بر قلب ها می بارد، شکوه ماتمی است که باران اشک را بر دیدگان هویدا میسازد.آسمان دل ها ابری می شود وبغض، حنجره ها را می فشرد. پنجره های بسته، دست های ملتمس، شمس های سوخته وپیراهنهای مشکی،حکایت دل هایی است که به شیدایی محرم دچارند.باید به دل هایما ن رجوع کنیم. اگر ابری است،اگر هوای باران دارد،اگر بغض ماتم را می کا ود،حقیقتی را گوشزد می کند که هزارو چهارصد سال پیش تا امروز همواره روزهای اول محرم ماتم زده ی آن است. اگر دل صاف باشد، اگر خانه لطف حق باشد،اگر عاشق آفتاب باشد، به سرخی می گراید و وای به حا ل کسانی که رنگ غروب اولین روز محرم را درک نمی کنند. محرم ماه درد و داغ شیعه است. ماه حسین منحور، وکدام دل است که داغ محرم را بفهمد واز طلوع خورشید اولین روز نگران نباشد. مگر نه این است که شیعیان آفتاب از باغ مانده ی گل وجود آل ا... هستی یافته اند؟ مگر نه این است که نور ولایت در جان های پیروان فرزندان علی نها دینه شده است؟ پس باید داغ محرم ،هوای گرفته ی غم را برای این دل ها به ارمغا ن بیاورد.این روزها آغاز مصیبت است،مصیبت داغی سترگ که بر شانه های تشیع سنگینی می کند.مصیبت این روزها یعنی داغ اسلام،غریب، اسلامی که دین رهایی است ودر بند منکرین خورشید. اسلامی که در مواجهه با تفکرات انسان زمینی گرفتا رآمده وروح آسمانی بشر را در تهدید خواسته های نفسانی می بیند.اسلام، امروز غریب است،چون دین رهایی است و بشر تمام تلاش خود را در بندگی خواهش های پست حیوانی محدود کرده است. امروز اسلام ناب ،دستخوش ترجمه های نا همگونی از مشکلات انسان مآبانه شده که اصالت را در بردگی می داند و آزادگی را محو می بیند ،داغ اول، مصیبتی بزرگ است که عاشورا می خواهد آن را به جامعه بشرتذکر دهد.داغ دیگر ،داغ مسلمانی ماست؛مصیبت عظیم ،درک نادرست از تشیع،کژفهمی از دین،کژ اندیشی هاست و قرائت رنگارنگ از صراط مستقیم،آری، داغ مسلمانی ماست وخدا کند ما مصیبت در تدین ها را دریابیم واز نگاههای عوامانه بر حذر باشیم که " اللهم لا تجعل مصیبتنا فی دیننا". داغ دیگر ما آلوده شدن در گناهان رنگارنگ است؛در نا بهره مندی از رحمت الهی،در گم شدن انسانیت، در قطع ارتباط با نقطه ی نورانی هستی، در کم شدن هویت شیعگی که هر چه تاریخ از آن می گذرد، این داغ عمیق تر وناملایم تر می شود و محرم آغاز دو باره ای است برای انسان تا به مصیبت های وجودی آن بیندیشد و داغ ها را مرهم نهد.     

 

 

 

 آیا می دانید که : به ازای هر یک کیلوگرم اضافه وزن ،قلب شما مجبور است بیش ا زصد لیتر خون بیشتر در روز پمپ کند. یعنی اگر بر فرض شما ده کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید،قلب شما هزار لیتر بیشتر از ظرفیت کاری خود در روز بایستی خون پمپ کند. در صورتی که بر فرض ده کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید ،کاری که به قلب شما در طی یک ساعت تحمیل می شود، معادل مقدار کاری است که انسان برای بالا بردن معادل 60 کیلوگرم تا ارتفاع 5/1 متر در همان زمان انجام می دهد. پس قلب خود را پاس بدارید، او را درک کنید و کار اضافی را که بر وی تحمیل کرده اید، از دوش او بردارید .  

  

 

 

مباهله: مباهله ،خاطره فراموش نشدنی از ماجرائی است که در آن عظمت آل محمد صلی ا... علیهم برای همگان تبیین شد. در تاریخ 23 ساله ی بعثت،مباهله فقط یک بار در سال نهم هجری در برابر مسیحیان نجران مطرح شد. در این ماجرا،بشارتهای انبیاء در باره ی اهل بیت (علیهم السلام) توسط علمای بزرگ مسیحیت در یکی از بزرگترین کلیساهای جهان قرائت شد. سفر نجرانیان به مدینه و مناظره ی آنان با پیامبر (صلی ا.. علیه و آله ) کار را به مباهله و درخواست کشف حقیقت از سوی خداوند و نزول عذاب بر مدعی باطل کشا یند که آیه مباهله بر اهمیت آن افزود و طی آن امیر المؤمنین علیه السلام ،نفس پیامبر صلی ا... علیه و آله معرفی شد. اکنون 1423 سال از آن روزها می گذرد و مباهله به عنوان سند دائمی تشیع د رکتاب های تاریخی و اعتقادی جای خود را باز کرده است.   

 

  

می دانیم که: این را میدانیم که تحمیل ظروف پلاستیکی به خاک، حاصلخیزی را از آن می گیردوبا آلوده کردنش ،چرخه ای معیوب می سازد. باور کنیم که ظروف پلاستیکی دشمن طبیعتند. کاش زحمت شستن و تحویل گرفتن ظرفهای ملامین وچینی را ازعزاداران به خود هموار می کردیم تا طبیعت برای یک بار هم که شده نفس راحتی بکشد وسنگینی زباله های تازه تولید شده آزارش ندهد. کاش باور می کردیم، اطعام مردم تنها راه ادای نذر نیست. کاش باور می کردیم که اهدای خون ،نشاندن لبخند بر لب یک یتیم ،کاشتن یک درخت، خوشحال کردن یک انسان، چیزی کمتر از توزیع چای و شربت وغذا نیست.     

 

 پایگاه بسیج حوزه علمیه اهل بیت (علیهم السلام) 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد